صد فیلم

خرید و فروش فیلم های معروف جهان و معرفی بازیگران و کارگردانان معروف جهان

صد فیلم

خرید و فروش فیلم های معروف جهان و معرفی بازیگران و کارگردانان معروف جهان

جک لمون

Jack Lemmon

 

جک لمون متولد بوستون ماساچوست آمریکا و تحصیلکرده دانشگاه هاروارد است. بازیگری که محبوب همگان بود و وارن کووان مدیر برنامه های او می گوید که حتی در زندگی خصوصی نیز بسیار شرافتمند بود. جک لمون با نام کامل وحقیقی جان اولر لمون در یک خانواده بالنسبه مرفه در ۸فوریه ۱۹۲۵ به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلاتش به نیروی دریایی پیوست. اما تا پایان درآن جا ماندنی نشد و به نیویورک رفت و درآن جا هنرپیشه شد. او در بیش از ۶۰فیلم بازی کرد که کمدی های متنوع وحتی اسلپ استیک را شامل می شد او درکارهای درام نیز شرکت کرد اما همان طور که قبلاً گفتیم اوج مهارت وی در کمدی هایی بود که پیرامون آدم هایی عادی ساخته می شد جک لمون کاندیدای ۸جایزه اسکار شد و دوتای آنها را برد.

http://www.nndb.com/people/714/000026636/jack-lemmon-hs.jpg ادامه مطلب ...

کوین اسپیسی

 

Kevin Spacey

او برنده دو جایزه اسگار و یکی از مستعد ترین و تحسین شده ترین بازیگران دو دهه اخیر است که حضورش در هر فیلم یا تئاتری بر اعتبار آن اثر می افزاید.
کوین فاولر مشهور به کوین اسپیسی در ساوت اورنج نیوجرسی متولد شد.در جوانی اسپنسر تریسی ستاره محبوب او بود. در نتیجه او با ترکیب نام و فامیل اسپنسر تریسی نام فامیل اسپیسی را برای خود بر گزید.

                       

               

ادامه مطلب ...

جان فرانکن هایمر

John Frankenheimer

 

جان فرانکن هایمر (2002- 1930)

در 19 فوریه 1930 در نیویورک به دنیا آمد. پدرش آلمانی یهودی تبارو کارگزار بازار بورس و مادرش ایرلندی بود. جان فرزند بزرگ خانواده بود و همواره بچه ای بسیار درون گرا و به قول خودش فیلم ها برایش راه گریز خوبی بودند و از هشت سالگی هر شنبه به سینما می رفت. در مدرسه فاکس وود نیویورک درس خواند و سپس درآکادمی نظامی لاسال که موسسه ای متعلق به کاتولیک بود- تحصیلش را ادامه داد. در1947 فارغ التحصیل وهمزمان از کلیسای کاتولیک برید. بعدا در کالج ویلیامزماساچوست دررشته زبان انگلیسی لیسانس گرفت. درزمان تحصیل در کالج علاقه اش را به بازیگری دریافت وبه بازی در نمایش های تابستانی پرداخت.

ادامه مطلب ...